De vluchtelingencrisis, de laatste getuigen van de tweede wereldoorlog of kansarme jongeren. Belangrijke maatschappelijke onderwerpen die er toe doen. Als creatieve makers met een journalistiek hart zijn we trots dat onze films stof doen opwaaien, het debat aanzwengelen en mensen aan het denken zetten. Met als doel vanuit onze expertise belangrijke onderwerpen de aandacht te geven die ze verdienen. De erkenning volgt onder mee uit de prijzen die we hiermee in de wacht hebben gesleept, zoals de Tegel, of PIME award for communication excellence.

Producties waar wij trots op zijn

Monumenten Spreken

De generatie die de tweede wereldoorlog actief heeft meegemaakt sterft uit. Om hun verhalen door te geven aan nieuwe generaties heeft Robert van Tellingen zich als regisseur en mede-initiatiefnemer gekoppeld aan het project Monumenten Spreken. Middels een educatieve website vertellen 100 getuigen van de tweede wereldoorlog hun verhaal, gebundeld in 28 boeiende verhalen uit de Zaanstreek. (hyperlink naar www.monumentenspreken.nl)

The Journey

Jamil Makhoul en Thaeer Muhreez zijn twee begenadigde filmmakers, die eind 2015 in een tentenkamp in Zaandam terechtkwamen. Gevlucht voor de oorlog in Syrie. Character Media heeft samen met hen enkele filmprojecten opgezet, bedoeld om het draagvlak voor syrische vluchtelingen in Nederland te vergroten. Eén van die producties is gemaakt in samenwerking met Issa Shaker, van de Wereldomroep. Naar huis bellen: Een simpel idee, met veel impact.

One Single Planet

In opdracht van de Nicolaas G. Piersonfoundation heeft Character Media een inspiratiepresentatie verzorgd van Marianne Thieme. One Single Planet. Als de mensheid haar gedrag niet aanpast, put zij de aarde dusdanig uit, dat er niets anders overblijft dan een kale planeet. Een gedragsverandering is mogelijk, maar het begint met bewustwording. One Single Planet is een multi-disciplinaire registratie, opgenomen in de oude zaal van de tweede kamer in Den Haag.

Deloitte: Impact foundation

Deloitte heeft een foundation opgericht om medewerkers de kans te bieden zich te committeren aan maatschappelijke projecten. Voor de lancering van de Impact foundation is Character Media gevraagd een trailer te maken die medewerkers en aandeelhouders enthousiast maakt voor deze nuttige foundation.